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英語ホスピタリティコース

国内外で活躍するグローバルなおもてなし人材へ。

英語ホスピタリティコースは、ネイティブ講師を中心とした英語の基本となる4技能(読む、書く、聞く、話す)を高める授業、キャリア指導、ホスピタリティ分野で活躍するために必要な専門性の高い英語力と知識を身につけていきます。世界中からのクラスメイト達と一緒にアウトプットを意識した学習を進め、インターンシップなどを通じて、観光・サービス分野での就職や海外留学を目指します。

コースの目的

Global English The International Language

Business English is the general term used for English related to international commerce, finance and industry. In the global environment, it has become common for non-native English speakers to study business English as a specific tool, with the aim of interacting with English-speaking countries, or with companies that use English as a shared language. In this atmosphere, business English is what one is required of in order to join, communicate and compete in the international market. This is why the importance of good business English can no longer be underestimated in the age of the new global business market.

The English language is currently estimated as the third largest mother tongue in the world. However, it is unquestionably the first and most popular second-language. In fact, most of the information that circulates in our world–mail, radio, cable, internet, etc.–is in English. This language has become the working language or bridge language of our time. There is even a specific rubric for Language Skills in any standard résumé template, with the level of English generally being what is examined. This dominance plays a part in the wide range of effects of what is called globalization.

As a purpose-specific tool, the central goals of business English is to carry the message across and to reach agreement. This is why it demands a business-oriented English vocabulary and a bunch of skills. These skills can include English letter writing, delivering presentations, negotiating or plain small-talk. With this in mind, such skills are already considered to be a prerequisite of modern-day international cooperation, and an important key for global business.

TBL is your Business English College…we got you covered.

TBL-Fred Ramos

Fred Ramos 先生
Customer Communication Skillsほか担当
アメリカ・ニューヨーク生まれ。アメリカでは航空業界の物流マネージャーを経験。来日して小中高生の英語指導のみならず、英語のビジネスコミュニケーション力養成指導で社会人教育にも携わる。教育では“perseverance(辛抱強さ)”を大切にしている。現在、学校外でも英語スピーチコンテストで司会を担当することもあり、英語教育推進に貢献している。

英語ホスピタリティコース3つの柱

【実践的英語力】

デジタルシフトによるオンラインメディアも取り入れた授業
従来の教材のほかデジタルシフトによるオンラインメディア教材も使用します。授業で使っているテキストと連動しており、自宅での予習・復習にも最適。英語をより自分のペースで習得できるよう進めます。

【異文化理解】

多国籍キャンパスと留学経験
TBLには世界中から留学生が集います。欧米の提携留学先で学ぶときも多国籍なクラス編成になります。クラスに集う多国籍の友人との交流を通じて、自然に異文化理解が深まります。

【コミュニケーション力】

即戦力となるコミュニケーションスキルを学ぶ
社会に出てすぐ活かすことができるコミュニケーション能力を身につけます。また英語力を幅広く評価する世界共通のテスト、TOEIC®の対策を4技能すべてで行い、英語でコミュニケーションをとるスキルを身につけます。

コースの流れ

このコースのメリット
希望者が全員参加できる単位認定留学(語学留学・海外インターンシップ)があります。

目指す資格

● TOEIC®Listening & Reading ● TOEIC®Speaking & Writing ● 実用英語技能検定2級 ● ビジネス実務マナー検定2級 ● サービス接遇検定2級 ● マナー・プロトコール検定2級 ● アソシエイト・ホスピタリティ・コーディネータ ● 英語応対能力検定 ● 秘書技能検定2級 ● ビジネス能力検定ジョブパス2級 ● IELTS / TOEFL®(留学希望者のみ) ● JLPT(日本語能力試験) ● J.TEST(実用日本語検定) ● JPET(駿台日本語能力評価試験)

カリキュラム

▼ 科目紹介(一部)

Customer Communication Skills

サービス業に特化した英語を学ぶ。
空港や観光地での通訳、観光地のガイド、ゲストとのメールやチャットでのやり取り、クレーム対応などに関する英語を学び、主に発信するスキルを実践的に磨きます。

 

TOEIC®

英語力の証明のため高スコアを目指す。
TOEIC®テストの対策を、4技能すべてで行います。他の英語授業で実践的な英語力を着実に身につけ、ここではTOEIC®テストに慣れ、より高いスコアを取得できるような対策授業を行います。

 

Introduction to Hospitality

ホスピタリティを体系的に身につける。
「ホスピタリティ」とは何か。なぜ、企業や社会でホスピタリティが求められるのかを学び、具体的にコミュニケーションで実践できるように演習します。

 

ビジネスマナー

就職の準備と資格の取得。
社会人としてのマナーを学び、ビジネス実務マナー検定や秘書技能検定にも挑戦します。就職活動にも役立つ授業です。

▼ 1年次の時間割(例)

1時限
8:50~10:20
Hospitality and
Tourism Management
Customer
Communication
Skills
2時限
10:30~12:00
TOEIC® 文書理解 Introduction
to Hospitality
English
Communication
Strategies
キャリアデザイン
12:00~13:00
Lunch Time
3時限
13:00~14:30
ビジネスマナー 通訳演習 Customer
Communication
Skills
ビジネスICT Intensive English
4時限
14:40~16:10
ビジネス実務 通訳演習 異文化コミュニケーション

※カリキュラム、時間割は授業内容を充実させるため変更する場合があります。

※授業は90分で1コマ、間に10分休憩です。

ココがポイント!

単なる英語学習ではない、実際に使う場面を想定した英語。

英語を使って仕事をするときは、高校で重視されてきた「読む・聞く」だけでなく、「話す・書く」などの発信力が求められます。TBLでは、ビジネス用語や表現を学び仕事で使える英語を身につけます。

TBL-単なる英語学習ではない、実際に使う場面を想定した英語

English for International Tourism

このテキストは観光業界で働く専門職員や観光系専攻の学生の英語のニーズを満たせるようにデザインされています。世界各国の観光コンテンツが満載で、世界中を旅している気分で英語を学習することができます。観光にまつわる知識の習得のパートの他には、交渉やクレーム対応など実際現場で必要なビジネススキルを身につけるプロフェッショナルスキルを学ぶパートと観光業界でよく起こる問題などを反映した現実的なケーススタディのパートがあります。このテキストで学ぶ過程で、英語を学ぶだけでなく、観光業界で働くための即戦力が養われます。

PICK UP 授業

English Communication Strategies

TBLの英語授業は、人とのコミュニケーションを重視した授業が中心です。この授業では、スピーキングとリスニングのスキルを習得することを重視しています。自然な英会話を聞き取って理解でき、発音できることを目標としています。クラスは習熟度別に分かれており、ネイティブの講師が中心になって授業を行うので、英語で聞き、話す機会が非常に多いのが特徴です。また、スピーキング力向上の一環として、ネイティブ講師との1対1の面談も可能です。他の学生を気にせず、自分の課題を発見しながら「スピーキング」練習ができます。

TBL-ホスピタリティコーススタンダード選択

先生からのメッセージ

Language development through cultures.

The concept of the class is to introduce and promote awareness by learning and distinguishing between different customs, cultures and others aspects of TBL’s students country; like food, sports, mu sic, historical places, arts and etc.

Learning about different customs, cultures and other aspects ar e distinctive, unique and great way of developing an understandin g of cultural diversity and at the same time nourishing student’s ab ility to enhance their potential in giving presentation in English as one of the major objective in the class. This approach is collaborated wit h group or individual presentation depending on the topic. The students are more engaged in research through online and other resources to study
some of the history and traditions about the topic.

The class is highlighted with interactive method, combined with fun and exciting activities.

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福島 ジェニー 先生
English Communication Strategies
Hospitality and Tourism Management
Customer Communication Skills 担当

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